Voor bedrijven

Voor bedrijven

 

 

Verbinding met de klant: hoeveel bedrijven claimen niet de uitspraak dat de klant centraal staat? Maar in hoeverre staat de klant dan wérkelijk centraal?

 

Aan de ene kant is er uiteraard de zorg voor processen en voorschriften, zowel wettelijke voorschriften als bedrijfsmatige voorschriften. Maar aan de andere kant zit er vaak ook een mens achter het woord ´klant´. Een mens met gevoelens, met wensen, met een persoonlijke situatie. De ´softe´ informatie, die vaak, bewust of onbewust, de doorslag geeft bij het aanschaffen van een produkt of bij het afnemen van een bepaalde dienst, wordt veelal niet of met moeite gegeven. Omdat het privé is, of omdat men er moeite mee heeft het te uiten. Daar kom je als adviseur of als accountmanager ´bij´door door te vragen. Maar ook de niet spontaan mondeling gegeven informatie geeft een schat aan gegevens die belangrijk zijn voor het bepalen welk produkt of welke dienstverlening voor de persoon aan de andere kant van de tafel of van de telefoonlijn belangrijk zijn.

 

 

Ik kan uw medewerkers leren om door middel van in te voelen op het energieveld van de klant, door ´verbinding´ te maken met de klant, bewust te zijn van wat er speelt in het leven van de klant. Door ook die dingen te benoemen in een gesprek, of het nu in de spreekkamer is of aan de telefoon, wordt het gesprek persoonlijker en kan nog meer gericht worden gezocht naar de meest passende dienstverlening of het meest passende product in de specifieke situatie van de klant. Daarnaast maakt het invoelen dat het gesprek om een meer harmonieuze manier verloopt, zodat beide gesprekspartners het gesprek met een goed gevoel kunnen afsluiten en de gemeten klanttevredenheid van het bedrijf/de dienstverlening verhoogd wordt.

 

Ook voor de interactie binnen uw bedrijf is deze vaardigheid van meerwaarde. Het geven van feedback aan collega´s en/of medewerkers wordt gerichter als men de eigen ´voelsprieten´ gebruikt om aan te voelen hoe de te geven feedback het meest effect heeft. Immers, wat voor bij één motivatie om beter/anders te presteren bewerkstelligt, kan juist demotivatie bij de ander teweeg brengen. Ook de timing van de te geven feedback kan hierbij een rol spelen.

 

workshops/begeleiding op maat

Het ´invoelen´ op klanten en/of collega´s bied ik aan in de vorm van een workshop van een halve of een hele dag, of als persoonlijke begeleiding op maat. Ook uitermate geschikt voor een teambuilding activiteit.

 

Het kostenplaatje is afhankelijk van uw wensen en van het aantal deelnemers. Bel of mail voor meer informatie of voor een offerte op maat.

Stoelmassages

 

Het is ook mogelijk om mij incidenteel of periodiek in te huren voor het geven van ontspannende stoelmassages voor uw werknemers bij u op locatie. Een stoelmassage tijdens werktijd is bijzonder ontspannend en verlegt heel even de focus van het werk naar het persoonlijk welzijn. Een stoelmassage duurt 20 minuten, u krijgt er na die 20 minuten een ontspannen werknemer voor terug. Ik heb er wel een werkruimte voor nodig die rustig is, en waar niet veel inkijk is, zodat uw werknemer de massage in alle rust kan ervaren. Voor meer informatie over mijn stoelmassages klikt u door naar de desbetreffende pagina.

 

U kunt mij boeken voor een halve of een hele dag stoelmassages. Neem voor een vrijblijvende offerte contact met mij op.

 

 

Copyright @ All Rights Reserved